Tarasenko nie je Blues prospect

Dmitry Chesnokov zverejnil na svojom twitteri 23.novembra nasledujúcu správu: „STLBlues' fans, if you have any questions you'd like to ask your prospect Tarasenko, fire away. I promise to ask at least a few.“ Chesnokov ponúkol fanúšikom St.Louis možnosť, klásť otázky Tarasenkovi. Samozrejme, tí to využili a začali sa pýtať, kedy príde do Blues, do NHL. 

Chesnokov to robí opäť. Vždy je to o tom istom, Vladimír Tarasenko nie je hráčom Sibiru Novosibirsk, on je proste „prospect“ fanúšikov Blues. Jeho vlastníkom sú fanúšikovia Blues. Prečo to tak je? Jedine preto, lebo St.Louis Blues ho draftovali. Ak NHL klub draftuje hráča, stáva sa ten vlastníctvom (majetkom) klubu? Tento fiktívny hráč už viac nie je profesionálnym hokejistom s platným kontraktom v KHL? Už je len „prospectom“ severoamerických fanúšikov?  

Rovnaké veci sa týkajú aj Jevgenija Kuznecova. On už viac nie je hráčom Traktoru Čeljabinsk, pre Dmitry Chesnokova je už len „Capitals prospect“. Ak si pozriete jeho twitter, tak tu častokrát nájdete vety typu: „Caps prospect Kuznetsov scored two goal tonight “. Pýtam sa, za aký tím, proti akému súperovi? Nie je to dôležité! Ach, nezaujímame sa vôbec o profesionálny hokejový klub, s ktorým má hráč zmluvu. Hráč je totiž draftovaný v NHL, tak je len púhy „prospect“. 

Čo je draft?

Draft NHL i KHL nie je nič viac ako „protilúpežnícky pakt“ medzi klubami tej istej súťaže. Ak je Tarasenko draftovaný Blues, tak v NHL môže o zmluve vyjednávať len s týmto klubom. Draft nie je nič viac ani menej ako predošlá veta. Je to pravidla, podľa ktorého si „zlodeji rozdelia korisť bez
potreby použiť nôž“.

Vďaka hegemónii NHL v posledných 20tich rokoch nadobudli ľudia v Severnej Amerike dojem, že NHL draft je ako trh s otrokmi. Mnohí hokejoví fanúšikovia v Severnej Amerike si myslia, že draftovaný hráč musí podpísať s daným klubom zmluvu za každú cenu a za podmienok, ktoré stanoví klub. Jednoducho povedané, nastavené pravidlá NHL draftu nemôže nikto spochybňovať. Taký je postoj fanúšikov v mnohých prípadoch.

Nanešťastie pre severoamerických fanúšikov, KHL ponúka alternatívu. Severoamerickí novinári, ktorí chcú byť severoamerickými novinármi v káždom kúte sveta, kričia, že ide o škandál. Ako si môžeme dovoliť spochybňovať „modrú krv NHL“ a jej „božský draft“! Podobne ako černosotnenci aj oni sa púšťajú do ťaženia za ochranu „cárskeho trónu pre NHL“. Rovnako ako eunuchovia aj oni sa snažia ochrániť hárem „NHL sultána“.

Draftový výber nie je nič viac ako sekundárna informácia o hráčovi. Avšak je veľmi dôležité vždy spomenúť celú túto „omáčku“ na podporu kolonialistickej ideológie, ktorá poskytuje „božské právo“ jednej lige v porovnaní s inými. „Božský draft“ je najsilnejšia zbraň NHL v mediálnej vojne za svetovú hegemóniu tejto ligy. Mýtus o „najlepšej/najúžasnejšej lige na svete“ by neprežil bez označenia každého draftovaného hráča pojmom „prospect“, naviac bez presnejšieho uviedenia, kde momentálne hráva daný jedinec. Jednoducho všetky súťaže sú na jednej úrovni, od OHL až po KHL.

Kto je prospect?

Pre severoamerického hokejového fanúšika je úplne normálne povedať, že Kuznecov a Tarasenko sú len „prospects“. Každý používa toto slovo bez toho, aby pochopil čo vôbec označuje. „Prospect“ je označenie pre hráča juniorského veku, ktorý sa pripravuje na to, aby raz možno hral za profesionálny klub. To je celé.

Michail Grigorenko (´94) je „prospect“. Tento forvard hrá v QMJHL, jeho hráčske práva patria v KHL moskovskému CSKA. Jedná sa o „prospect CSKA“, ktorý nie je draftovaný klubom NHL. V tomto prípade je pojem „prospect“ úplne opodstatnený. Jonathan Huberdeau hráva za Saint-John’s Sea Dogs. V NHL bol draftovaný Floridou Panthers, v KHL zas Víťazom Čechov. Môžeme ho označiť ako „Panthers prostect“, ale i „prospect Víťazu“. Taylor Hall bol „prospect“ hrajúci OHL, teraz je profesionálnym hráčov Edmontonu Oilers (NHL). Už sa viac na neho nehľadí ako na „prospect“, pretože sa stal medzičasom profesionálnym hráčom. Práve príklad Halla nám poslúži pri pohľade na mladých hráčov KHL.

Presuňme sa na druhý kút sveta. Platí aj tú rovnaká logika? Kuznecov a Tarasenko nehrávajú juniorskú ligu. Obidvaja majú platný kontrakt s profesionálnym klubom KHL. Alebo si Chesnokov myslí, že KHL je juniorská súťaž? Jaromír Jágr pred pár rokmi išiel do juniorskej ligy, do KHL? Nechápem niečo? Profesionálna kariéra hokejistu sa začína a končí len a len v NHL? Ak je tomu tak, potom sú všetky hokejové ligy (juniorské, seniorské) len „kolóniou NHL“. Existujú len preto, aby zásobovali NHL, presne ako to robia juniorské ligy. Ak akceptujeme túto logiku, tak môžeme napísať dlhý zoznam hlúpostí, absurdít. Začnem teda. Vjačeslav Bykov, draftovaný Québec Nordiques v roku 1989 potom, ako strávil 11 sezón v sovietskej lige. Hoci draftovaný do NHL, rozhodol sa ostať vo Švajčiarsku, kde odohral 10 rokov. Môžeme limitovať jeho kariéru len na status „prospect“?  Je vám známy „prospect“ Montrealu Canadiens Vladislav Tretjak? Zlyhal? Jeho kariéra nestojí za nič, kedže nehral jediný zápas v NHL? Na druhej strane máme profesionálneho hráča, Artjomija Panarina (´91), ktorý oblieka dres Víťazu.  Možno by taktiež, ako vyššie zmienení bývalí hráči, mohol byť len „prospect“, ak by ho draftovali Blues či Capitals.

Rétorika kolonizátora

Viete, čo je „francúzske Alžírsko“? Je to Alžirsko pod francúzskym kolonializmom. Alžisko bolo francúzske, pretože sa tak Francúzsko rozhodlo a zároveň disponovalo zbrojárskym priemyslom schopným zabíjať Alžirčanov. Keď sa Alžirčania vzbúrili na obranu svojej nezávislosti, tak francúzske média boli jednotné v názore. Písali niečo v štýle: "pre francúzske Alžírsko je česť ostať francúzskym" a Alžirčanov, ktorí nepodporovali túto politickú líniu označovali za barbarov. Francúzske média neprestali používať pojem „francúzske Alžírsko“ až do momentu oficiálneho vyhlásenia nezávislosti africkej krajiny. V súčasnosti používajú túto rétoriku, s dávkou nostalgie, len (fašistickí) politici ako Le Pen.

NHL rešpektuje platné kontrakty uzavreté klubmi KHL. Média orientované pro-NHL by si mohli naštudovať, čo tá predchádzajúca veta vôbec znamená. Žiaľ, média pokračujú v používaní výrazov „Blues prospect“ či „Capitals prospect “, presne tak, ako ro robili média francúzske v prípade „francúzskeho Alžirska“. Z úst Dona Cherry, vzhľadom na jeho povesť, to človek ešte dokáže pochopiť. On je ako „Jean-Marie Le Pen severoamerického hokeja“. U Chesnokova je to však už ťažšie akceptovať, prehltnúť.   

Prečo ruský novinár používa koloniálnu rétoriku namierenú proti svojej vlastnej krajine? A nie je jediným (Chesnokov), ktorý tak robí. Od ruských novinárov sa všade dočítate len o „Blues prospect Tarasenko “ a „Capitals prospect Kuznetsov “. Príšerné! Je to strašné, pretože to dokazuje, že
väčšina z nich akceptuje koloniolizmus NHL ako osud, alebo čo je horšie, ako pozitívny jav. Nikto nie je schopný nahlas povedať, ako Aimé Césaire, že neexistujú pozitívne následky kolonializmu?  

Kolonioalizmus sa pomaličky začal strácať z dejín, keď prestali kolonizované krajiny a ich ľudia myslieť a hovoriť ako kolonizovaní, niekym okupovaní. V čase, keď si začali uvedomovať svoju jedinečnosť, nezávislosť. Toto je dôvod, prečo odmietam rétoriku o draftovaných hráčoch. Som fanúšikom legendárneho CSKA a nikdy neklesnem tak hlboko, aby som akceptoval označenie Sergeja Širokova ako „Panthers prospect “, či Dmitrija Kugryševa ako „Capitals prospect“. Obaja sú profesionálni hokejisti so zmluvou s moskovským CSKA. Ako fanúšik KHL, nikdy neakceptujem zredukované označenie Vladimíra Tarasenka ako  „Blues prospect “. On nie je „Blues prospect “, on je profesionálny hokejista so zmluvou s klubom Sibir Novosibirsk. 

Zdroj: webhokej.24.sk


Vložené: 28.11.11 11:58 | Foto: mhl.khl.ru | Autor: Alexandre Pouliot-Roberge

Súvisiace články

Prihláste sa či zaregistrujte se pokiaľ chcete pridať komentár

Komentáre (41)

LIBA 5 28.11.11 11:35 #12270 Reagovať
Alexandre *319*
kosatkaa 28.11.11 12:18 #12271 Reagovať
uplny suhlas *251* mozno sa to deje aj neuvedomele, ruski novinari zas mozno nevedia najst vhodny vyraz v anglictine, ale v kazdom pripade, je to mimoriadne hlupe

DrPabloRamirez 28.11.11 15:29 #12280 Reagovať
Sloboda slova platí pre každého. Aj pre Chesnokova, aj pre Pouliota. Keď Chesnokov označí hráča ako prospekt Blues (pretože on skutočne prospektom je), tak nikde netvrdí, že nie je hráčom Sibiru. To tvrdí iba tento demagóg v druhom odseku. A podobných nezmyslov je plný nielen tento jeho článok. Chlapík by bol dobrý do telešopingu.
shelma38 28.11.11 15:30 #12281 Reagovať
*247*
kosatkaa 28.11.11 15:46 #12284 Reagovať
alebo to vystihuje ´informovanost´ zamorskej hokejovej verejnosti
DrPabloRamirez 28.11.11 16:11 #12290 Reagovať
Bežní fanúšikovia hokeja v severnej amerike majú NHL a to im stačí k životu. Ak je pre nich Tarasenko prospektom blues, tak je Tarasenko prospektom Blues, pretože Tarasenko skutočne je prospektom Blues. To znamená asi toľko, že ak sa Tarasenko rozhodne zostať v Sibire, tak nikdy nemusí odohrať za Blues ani jeden zápas a nikomu v severnej amerike to nebude prekážať.
kosatkaa 28.11.11 16:30 #12291 Reagovať
cize ako sam pises, vyraz prospect of Blues ma v sebe minimum informacnej hodnoty o hracovi samotnom...jedine co sa dozvies je,ze kto ma na neho majetkove prava
DrPabloRamirez 28.11.11 16:52 #12292 Reagovať
Este raz:

Vyraz prospekt Blues znamena, ze je prospektom Blues. Ak Chesnokov alebo ktorykolvek iny novinar ci z Kanady, Ruska, Afganistanu alebo Indie pouzije toto slovne spojenie, tak napise pravdu.

Vyraz hrac Sibiru znamena, ze je hracom Sibiru. Ak Chesnokov alebo ktorykolvek iny novinar ci z Kanady, Ruska, Afganistanu alebo Indie pouzije toto slovne spojenie, tak napise pravdu.

Ak Pouliot napise - odsek c.2 - ...

"Chesnokov to robí opäť. Vždy je to o tom istom, Vladimír Tarasenko nie je hráčom Sibiru Novosibirsk, on je proste „prospect“ fanúšikov Blues. Jeho vlastníkom sú fanúšikovia Blues."

... tak nepise pravdu, prekruca Chesnokovove tvrdenia, zavadza, vklada Chesnokovovi nieco, co nikdy nenapisal. V clanku najdes podobnych demagogickych tvrdeni viacero.

Pouliot by bol ako prospekt vyborny poulicny predavac s perspektivou byt raz top-oblbovacom v telesopingu.
kosatkaa 28.11.11 17:34 #12298 Reagovať
Clanok nie je o tom, ze by Česnokov klamal, ale ze nedava kompletnu informaciu, tak ako je to bezne vsade na svete snad v kazdom sportovom odvetvi. Autor ako znalec zamorskeho prostredia v tom vidi hlbsie priciny ako len nezaujem a ja tomu verim tiez, ale dokazy nemam.
DrPabloRamirez 28.11.11 18:00 #12302 Reagovať
Preco by mal davat kompletnu informaciu na (predpokladam) klubovom twitteri St.Louis Blues? Ako kompletna by mala byt? Co vsetko ma obsahovat? Datum narodenia, vysku, vahu, mena rodicov, zoznam klubov, kde posobil, mena trenerov, vysku kontraktu, datum draftu do KHL, NHL, MHL, CHL, pocet golov v tej ktorej sezone. Ako je bezne v kazdom sportovom odvetvi na celom svete?

Pre tych, co chcu o Tarasenkovi vediet viac, staci pouzit google a ajhla -
odkaz cuduj sa svete, je tam napisane, ze hrava za Sibir.
odkaz - hned v 1.odseku 2x spomenuta KHL a 1x Sibir
dokonca aj NHL uvadza, ze hrava za Sibir - odkaz
Nejak to nezapada do demagogovho scenara.

Autor je znalec zamorskeho prostredia, je to sikovny novinar, ktoreho clanky maju svojich citatelov, pretoze svoje demogogicke tvrdenia dokaze dobre podat (aj preklad clanku je dobry). Mne vobec neprekaza, ze webhokej uverejnuje jeho clanky, neprestanem webhokej ani Pouliota citat, ani mi neprekaza, ze mu tie jeho zlataniny zeriete. Len som mal cas napisat, co si o nom myslim, kedze minule sa mi to nechcelo.
kosatkaa 28.11.11 19:00 #12309 Reagovať
Uviest klubovu prislusnost je uplne minimum vsade vo svete. To ako keby o tebe povedali ze, prichadza ten Europan. Nie zeby to nebola pravda, ale svedci to o tom, ze bud o tebe nic nevedia, alebo im nestoji za to uviest zakladne udaje o tebe : meno, statna prislusnost a pod.
DrPabloRamirez 28.11.11 19:06 #12312 Reagovať
Ale ved to sa uvadza vsade. V tuctovej sprave na tuctovej socialnej sieti to hadam nie je povinnostou. Alebo by mala NHL vydat smernicu 2011/4521/C/52-12A o pouzivani socialnych sieti?
vorky 28.11.11 19:11 #12313 Reagovať
mate pravdu obaja. Ty pises ze to nie je povinnost uvadzat, co ani nieje. No kosatkaa ma pravdu v tom, ze je to zakladna slusnost. To vsak v dnesnom svete malokde najdes. Skoda sa rozculovat.
Boris88 28.11.11 16:10 #12289 Reagovať
Sorry, ale hrozny članok. Cely článok je o tom istom. A aj to každy kto sleduju hokej predsa vie.
vorky 28.11.11 21:59 #12330 Reagovať
existuje kopec ludi,ktori to nevedia. Neupieraj inym moznost precitat si to.

Ked je clanok o tom istom, tak ta prosim o interpretaciu. Len chcem vediet, ci si pochopil... *296*
zorz 28.11.11 18:04 #12303 Reagovať
webhokej by mohl jen tak z hecu začít psát o Hallovi jako o prospectu AkBarsu, o Couturierovi jako o prospectu Salavatu nebo o Huberdeauovi jako o prospectu Viťazu čechov *270*
DrPabloRamirez 28.11.11 18:14 #12304 Reagovať
Pevne verím, že webhokej24 (ani sk ani cz verzia) sa nikdy neznížia k používaniu rétoriky kolonizátora.
vorky 28.11.11 18:26 #12307 Reagovať
co so nechces, aby robil webhokej, robia zamorske media, a nie len tie. Nevazia si ziadnu inu ligu okrem NHL (mozno este nejake zamorske juniorky). Autorovi sa to nepaci a ma pravo na to upozornit. Kazdy jedine, ktory cita jeho clanky, je mysliaca bytost a spravi si nazor sam.

Uz som to pisal v predoslom pripevku. Je spravne vsetko to co siria media zo Sev.Ameriky? Ak niekto povie, ze ano, tak sa nemame o com bavit.

Alexander len nabada k individulanemu premyslaniu... ano, viem, pouzit nazor ineho je lahsie ako si vytvorit svoj.

A este jedna vec.. nerobi sa z toho draftu prilis velke halo?
kosatkaa 28.11.11 18:52 #12308 Reagovať
Ja by som povedal, ze to co napisal Alexandre, je este velmi nuansovity priklad. A tym je zaujimavy, ze si vsima aj taketo detaily.Na nich najlepsie vidno ako rozmyslaju za morom.

Ja len tak na spestrenie uvediem iny priklad

Na Subway SuperSeries 2011 bol stav zapasov kanadske ligy vs Rusko 3:2...Ruskemu vedeniu bolo pred poslednym zapasom oznamene, ze v pripade vyhry ruskeho timu sa bude rozhodovat v samostatnych najazdoch o celkovom vitazovi serie. Zapas Rusi vyhrali. Organizatori vyhlasili za celkoveho vitaza serie vybery Kanady.Podla kriteria - ziskane body.
vorky 28.11.11 19:05 #12311 Reagovať
to o subway mas odkial? Ono je to podla mna nepodstatne.. o nic nejde, je to len priprava. No ak bol sled udalosti taky ako pises, tak si myslim svoje..*270*
kosatkaa 28.11.11 19:37 #12318 Reagovať
pozri tu odkaz

myslim hned prva odpoved

este v jednom rozhovore to Bragin povedal, len by si musel v archive listovat este dalej(neskor)

v tom druhom to tusim priamo tak povedal, ze este pred zapasom im slubovali najazdy *279*
kosatkaa 28.11.11 19:40 #12319 Reagovať
inac suhlas, ze priprava o nic nejde - ja som za to, nech sa rozhodne na lade...aj ta remiza 3:3 na zapasy bola dobra odpoved na mnohe otazky *279*
kosatkaa 28.11.11 19:16 #12314 Reagovať
este jeden priklad, tentoraz viac k veci *264* (nechcel som to zavesit pod tvoj velky koment, pretoze tam si to ponal prilis poctivo, to prenecham drPabloRamirezovi)

ked draftoval Vitaz Cechov kanadana Huberdeau, hned sa ho novinari pytali co on na to . Odpovedal, ze tam nechce ist a nevie preco ho draftovali.

Opat reakcia v style Cesnokova(a podobnych). Reakcia mudrejsieho hraca by vyzerala skor takto : ´Som rad, ze je o mna zaujem aj v KHL, ale ja momentalne uvazujem len o NHL.´ Otazka je zodpovedana, pochybnosti vyjasnene.

Ale z otazky aj odpovede bolo uplne jasne, ze oni sa pohorsili nad tym , ze : ´co si to ta KHL dovoluje?´

A pritom oni sami poznaju draft, vedia, ze to nie je nic osobne, len obycajne ´rozdelenie si koristi bez noza´(Pouliot-Roberge)
vorky 28.11.11 19:29 #12316 Reagovať
co uz.. tak to je.
Zas aj pri drafte KHL boli komicke veci.. Atlant si vybral brankara Makarova z Lady, dnes WHL, a ten hned ze odchadza do zamoria. A podobne to bolo u viacerych jedincov. Aj dvojka posledneho draftu, odchovanec Amuru, draftovany Amurom.. prva reakcia ze ide do juniorky za more. Kde hra dnes? MHL...

Ti hraci nie vzdy maju rozum a vravia to co im povie agent. Agenti su podla mna este vacsia skodna pre evetovy hokej ako nhl. Nie vsetky samozrejme.
vorky 28.11.11 18:20 #12305 Reagovať
na doplnenie clanku:
Vysvetlenie:
NHL som porovnal s cárom a sultánom z toho dôvodu, že cár/sultán i NHL si
myslia, že musia mať všetko na svete a ľudia navyše podporujú ich
hegemóniu.

k diskusii
1.DrPabloRamirez - tvoje nazory si vazim, mas nadpriemerny (ak nie vacsi) prehlad o hokeji, a nie len u nas

2.nechapem preco urazas autora, ked tvrdis, ze pise demagogiu
3.Clanok nie je o tom co cesnokov pise a ani o tom co ma vo svojich clankoch a pod pisat. Clanok je o uplne niecom inom, vid dalsi bod.

4.Kazdemu kto sa venuje hokeji dlhsie, cita anglicke veci je jasne ako vnimaju ludia v Sev.Amerike draft a ako o nom pisu. Proste prospect a bodka. Samozrejme je to pravda, ze dany hrac je prospect ale nie uplna.

5.Alexander celkom vystizne a presne prirovnava NHL ku kolonizatorovi, ilustruje to na francuzsku. Kto pozna dejiny, tak to pochopi za minutu

6.Druhy postulat autora je v tom, ze vidi rozdiel - na jednej strane mas Halla (v KHL Ak Bars), ktoreho oznacuju ludia/novinari za profika, hra NHL. Na druhej strane mas Tarasenka/Kuznecova,ktorych ti isti ludia oznacia za prospect, hoci aj oni hraju profi ligu, KHL. Navyse je tu memorandum lig.. takze podla zvyklosti medzinarodneho prava su si rovne obe ligy. Preco potom robime rozdiely? Hall je profik a Kuznecov len prospect? Ano, autor napisal priklady s Tretjakom a pod.. ale to len vyhrotil situaciu aby aj menej zdatny citatel (nie kazdy ma veci nastudovane), hned pochopil. Za demagogiu by som to neoznacil.

7.Autorovi sa nepaci robenie rozdielov, o tom to je. Ak tie rozdiely robi 99% ludi, znamena to ipso factu, ze je to spravne?

8.zakladna veta clanku, ak sa clovek nad nou zamysli, tak pochopi zmysel clanku: Profesionálna kariéra hokejistu sa začína a končí len a len v NHL?

9.Treba sa zamysliet nad tym co autor pise. Kludne precitat aj viackrat. Ak sa na tie slova pozrieme nezaujato, tak zistime, ze ma pravdu. Jemu nejde o to, aby novinari, ludi pisali vzdy vsetky udaje o hracovi, ale aby nerobili tie rozdieli, vid bod vyssie.

Ja som ten clanok pochopil az na tretikrat a stotoznujem sa s nim.

Otazky:
1.Vnimas/te NHL ako kolonizatora?
2.Je zmysel robit tie rozdiely?
DrPabloRamirez 28.11.11 19:02 #12310 Reagovať
1. som obycajny fanusik
2. vysvetlil som vyssie a dalej v bode 3
3. pouliot napisal, ze cesnokov napisal nieco, co ale vobec nikdy nenapisal. preto je u mna demagog + pre dalsie tvrdenia v clanku ako napr to o Le Penovi.
4. NHL funguje zopar desiatok rokov. Neviem, ci je draft dobra vec alebo zla, proste to tak funguje. Za cias nastastie minulych si Kanadania mysleli, ze hokej vedia hrat iba oni a ZSSR v 1972 ich vyviedli z omylu. Samozrejme ista nadradenost zo strany Kanady bude vzdy, ale asi pre ziadnu inu krajinu na svete neznamena hokej to, co pre Kanadu. Teraz nech KHL maka dalej na sebe a vyrovna sa NHL-ke. Zatial ludia v Kanade (a uz vobec nie v USA) asi nic take nezaregistrovali. Samozrejme, mozes namietat, ze ludi v Kanade budu medialne masirovat ludia ako Don Cherry a jeho klony este dlhe roky.
5. Le Pen pouzival umyslene oznacenie, ktore patrilo minulosti. Ak by Cesnokov alebo ktokolvek iny oznacoval Kuznecova za prospekt Capitals aj po strate prav na neho, tak to prirovnanie akceptujem. Hoci spominat prave kretena akym je Le Pen mi pride dost cudne.
5. Pre NHL je Hall profik a Kuznecov prospekt. Pre KHL je Hall prospekt a Kuznecov profik. Pre nasu ligu su obaja ufoni.
6. preco sa aj KHL vydala cestou kolonizovania cez draft? V ZSSR a Rusku draft nikdy nepoznali. Mne sa ovela viac paci system vychovy vlastnych hracov ako kradnutie cudzich cez draft. Mozno by sa nasiel nejaky iny system, ako si zabezpecit mladych hracov, keby sa chcelo.
7. Ja mam pocit, ze autorovi sa nepaci nieco len preto, aby sa mu nepacilo a je mu jedno, co sa mu nepaci, staci, ze to bude mat vysoku citanost a ludia ako ja budu komentovat.
8. Nie, to vie kazdy normalny fanusik aj v Severnej Amerike. Podla mna ludia uz dnes vedia, ze hokej sa hra vo Finsku, Svedsku, Svajciarsku, Rusku. Hralo tam vela hracov pocas vyluky, hadam doniesli domov nejake zvesti a pofotili stadiony.

NHL nevnimam ako kolonizatora, preco by som mal? Je to najlepsia liga na svete, hraci tam chcu hrat. Ak budu "profici" Oveckin, Malkin, Stamkos, Gaborik, Kovalcuk a "prospekty" Markstrom, Jurco, Barkov, Galcenuk, Grigorenko ci MacKinnon davat prednost podpisu zmluvy s klubom KHL a odchadzat z CHL do MHL tak budem velmi rad. Konecne sa v noci vyspim a cez den budem chodit do SNV a PP na poriadny hokej.
kosatkaa 28.11.11 19:49 #12320 Reagovať
s vacsinou bodov suhlasim pan doktor *251* s niektorymi nie ze nesuhlasim, len ich vidim trosku inac *247*
vorky 28.11.11 19:53 #12321 Reagovať
ktore presne vidis inac? Inak dik za link o subway.
kosatkaa 28.11.11 20:13 #12324 Reagovať
nie je zac vorky *279*

Nevedel som, ze pan dr. ma taky kladny vztah ku KHL...ale iny nazor mam napr Alexandreho clanky.
vorky 28.11.11 20:16 #12325 Reagovať
vsak je to prirodzene, ze nazory su rozne. Ono niekedy si clanky Alexandra treba precitat viackrat a hlavne pochopit tie metafory.. je zaujimave, ze taketo nazory ma Kanadan (kebecan *270*), pretoze co mam vedomosti,tak je to rarita.
LIBA 5 28.11.11 20:27 #12326 Reagovať
reaguješ ako člen Charty 77
vorky 28.11.11 20:39 #12327 Reagovať
kto?
LIBA 5 28.11.11 21:04 #12328 Reagovať
Bolo to pre DrPabloRamirez
Charta 77 bola (je) banda na čele s alkoholikom Havlom, ktorá bola z Rusov na prášky a velebila Ameriku.
DrPabloRamirez 28.11.11 21:24 #12329 Reagovať
Kde konkrétne velebím Ameriku a hanobím Rusko? *258*
kapo10 28.11.11 22:53 #12332 Reagovať
byvaly sudruh ?
DrPabloRamirez 29.11.11 00:20 #12335 Reagovať
Nechaj ho tak, tá poznámka povedala o jeho videní sveta všetko podstatné. *279*
On asi nevie, že aj jeho avatar žiadal komunistov, aby ho pustili do NHL, lebo chcel zarobiť. A odchod z NHL po prvej sezóne hodnotí ako životnú chybu - odkaz
Nech to vybaví najskôr s ním, prečo sa upísal zlej a skazenej Amerike a prečo nešiel k Tichonovovi do CSKA.
LIBA 5 29.11.11 08:28 #12339 Reagovať
Priam panicky reaguješ na tento článok a ja mám problém ?
Ak sa Tebe nepáči článok Alexandreho a reaguješ naňho, ja môžem reagovať na Teba.
kapo10 28.11.11 22:51 #12331 Reagovať
hmm s tym medzinarodnym pravom si zabil.

ta profiliga sa da v nadvaznosti na historiu velmi lahko pochopit, len by to chcelo chapat
vorky 28.11.11 23:33 #12333 Reagovať
tak diplomacia, to mas jedno.. proste je to tak, podobne ako rozdiel medzi velvyslancom a chargé d'affaires a pod.
kapo10 28.11.11 23:42 #12334 Reagovať
ja som to proste nepochopil tu tvoju narazku a povazujem ju za zbytocnu. zvyklosti medzinarodneho prava. a co ich ches dat pre nedodrziavanie na ESLP alebo na nejaku arbitraz albo ako ?
scotxx 29.11.11 22:22 #12370 Reagovať
na celom článku je najlepšia diskusia, tú som "skonzumoval" takpovediac "hltavo a pažravo" !!! ... kým samotného článku som sa prejedol už po 4 odstavcoch ... tohto kuchára už poznám, presne som vedel ako to bude chutiť, už som to 2-3 krát jedol ...