Predseda predstavenstva ČKD GROUP Jan Musil k situácii v HC LEV

Oficiálna stránka HC LEV Poprad priniesla rozhovor s Ing. Janom Musilom, CSc., predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom ČKD GROUP, a.s. Táto spoločnosť je najväčší partner klubu.

Musil objasňuje dôvody zmeny vlastníckej štruktúry klubu počas sezóny: „Partnerom Leva sme už od roku 2010. Do klubu a do prvnej sezóny jsme vstúpili s cieľom byť iba generálnym sponzorom bez akýchkoľvek nárokov a ambícií na zasahovanie do chodu klubu. Situácia sa však vyvinula mimo pôvodné dohody a očakávania. ČKD GROUP bola nútená splniť celý svoj sponzorský záväzok už na prelome októbra-novembra 2011, teda krátko po štarte sezóny. Potom mal klub fungovať za pomoci príjmov ďalších sponzorov. To sa však nenaplnilo.  V decembri začala byť situácia neúnosná, ten kto prinášal peniaze do klubu sme boli prakticky iba my. Týmto sme boli donútení začať hovoriť i do fungovania klubu. S tým súvisí i založenie spoločnosti HOCKEY CLUB LEV Praha a náš vstup do vnútorného riadenia klubu.“

K špekuláciam o možnom presune HC LEV do Prahy sa Musil vyjadril nasledovne: „Je predčasné teraz o čomkoľvek diskutovať a špekulovať a tým viac o tom, kde se bude hrať. Isté je jedno – LEV v KHL bude pôsobiť aj naďalej. Aktuálne tvoríme analýzu, ktorá sa týka ekonomického a športovného výsledku prvej sezóny Leva v KHL a na základe výsledku zvolíme naše následujúce kroky.“ Na záver konštatoval, že rokovania s ČSLH, či prevádzakovateľom O2 arény neprebehli.

Z výpisu českého obchodného registra k dnešnému dňu je Jan Musil, okrem iného, aj predsedom predstavenstva HOCKEY CLUB LEV Praha a.s. a jediným členom predstavenstva HC LEV a.s.
 
Zdroj: hclev.eu, justice.cz


Vložené: 19.02.12 12:33 | Foto: hclev.eu/Magdaléna Nahálková | Autor: Tomáš Vorčák

Súvisiace články

Súvisiace fotogalérie

Prihláste sa či zaregistrujte se pokiaľ chcete pridať komentár

Komentáre (30)

Tulipki 19.02.12 11:49 #16365 Reagovať
Nikto nemôže dať slovenskému hokeju viac, ako mu môže slúbiť nádejný sponzor...

Ak je to pravda, čo opisuje p.Musil,učinkovanie LEVA v PP nemá žiadne opodstatnenie...
Topska 19.02.12 14:09 #16369 Reagovať
Ty si co myslis, dalo to nieco slovenskemu hokeju ?
Tulipki 19.02.12 15:16 #16378 Reagovať
Vyzerá to tak, že nie.Slovenskí hráči v LEVE by hrali hokej na úrovni LEVA aj inde...

Rok "LEVA" je malý časový úsek na poriadne hodnotenie...
DrPabloRamirez 19.02.12 14:09 #16370 Reagovať
Ja som počul v jednom z mnohých slovenských kuolárov, že:
- odchod z Popradu je hotová vec,
- súhlas českého zväzu už nie je potrebný,
- nielen Praha, ale aj Hradec Králové je stále v hre,
- vlkov alebo ako sa budú volať čaká po sezóne prestavba kádra.

Topska 19.02.12 14:14 #16371 Reagovať
Suhlas zvazu budu potrebovat ale na druhej strane ho uz zrejme nemusia vybavovat tak tazko ako minule roky vid vyjadrenia vedenia ceskeho zvazu ktore sa zmenili rapidne. S prahou fakt nik nerokoval ale kedze je 02 arena prazdna od buducej sezony...
DrPabloRamirez 19.02.12 14:23 #16372 Reagovať
Lev nepotrebuje súhlas českého zväzu, kuoláre neklamú.
Topska 19.02.12 14:28 #16373 Reagovať
No ja som cital este pred dvoma tyzdnami ze zvaz je ochotny za urcitych podmienok rokovat s Levom o ucinkovani v cesku...No v hokeji je vsetko mozne
vorky 19.02.12 14:29 #16374 Reagovať
podstatna otazka je, ci existuje v CR klub HC LEV. Pokial viem, tak HC LEV HK bol zruseny, ked neposkytol CSLH suhlas.
DrPabloRamirez 19.02.12 14:45 #16375 Reagovať
Ja som to počul pred 2 týždňami od človeka majúceho dobré zdroje v ČR.
Teraz sa mi podarilo vygúgliť toto:

„Nič nebráni tomu, aby na území Českej republiky vykonával svoju športovú činnosť hokejový klub HC LEV. Ide o dohodu medzi klubom, vedením KHL a majiteľom O2 Arény. Český svaz ledního hokeje, to nemôže nijako ovplyvniť a nie je to v rozpore s jeho pravidlami. HC LEV nepožiadal o členstvo v ČSLH, ale to nebráni v tom, aby sa na území Českej republiky hrali zápasy KHL. HC LEV Poprad je členom SZĽH a na tom sa nič nemení. Teoreticky, ak by chcel hrať svoje zápasy v Prahe New York Rangers, tak môže. Český svaz ledního hokeje s tým nemá problém. Iná situácia, by nastala, ak by HC LEV chcel v Česku hrať v juniorských, dorasteneckých alebo žiackych súťažiach, vtedy by sa musel stať členom ČSLH.“ Povedal, pre našu redakciu hovorca ČSLH Zdeňek Zikmund.

Neviem, ako dôveryhodný je zdroj, ale iba tak vkladať do úst hovorcu hokejového zväzu pomerne závažné informácie, to by bola silná káva.
Topska 19.02.12 14:54 #16376 Reagovať
No to je pravda ze mepotrebuju suhlas ale to musia ostat v szlh...
DrPabloRamirez 19.02.12 15:09 #16377 Reagovať
Prečo by nemali zostať? Vylúčil azda niekto Kežmarok alebo iný klub aktuálne nehrajúci žiadnu súťaž? Nemám žiadne ilúzie o Leve, o ich správaní k partnerom, k hráčom, k popradským mládežníckym klubom, ale silne pochybujem, že sa v Širokého SZĽH nájde niekto, kto sa dá do boja s ruskou mafiou.
vorky 19.02.12 15:55 #16381 Reagovať
nechapem principy na kt je zalozena IIHF, ak toto je pravda.

Doteraz som si myslel, ze jurisdikciu nad svojim uzemim vykonava zvaz. Co by bolo aj logicke.

Tu pan hovorca tvrdi, ze je vsetko inak. Ze na slovensku registrovany klub moze hravat KHL v Cesku. Fajn, no...

1.Preco HC LEV nehrava v Cesku uz tuto sezonu? Vsak mali rok (1/2 roka) na pripravu odkedy sa stali clenom SZLH, kludne mohli ist hned do Ceska.

2.Preco si KHL komplikuje situaciu pri rozsirovani? Vsak staci registrovat klub v Bielorusku, Kazachstane ci niekde v Burundi - tamojsie federacie daju suhlas na hranie KHL bez problemov, a nasledne hrat niekde vo Svedsku, Finsku, Cesku. Vsak klub je registrovany v clenskom state IIHF (ako HC LEV PP), suhlas na hranie KHL ma (ako HC LEV PP), hravat moze hocikde inde(ako HC LEV v CR). Toto hovori pan hovorca. Divne. V Rusku sa nemozu tieto kluby registrovat lebo by sa na ne vztahoval limit na legionarov.

Este by som pochopil, ze nemusia mat suhlas cslh, lebo sa tak khl rozhodla. No, ak ma na slovensku registrovany klub hravat v CR, tak to nechapem. Jedine vysvetlenie vidim v tom, ze platne pravidla na to nereaguju..

kapo10 19.02.12 16:21 #16382 Reagovať
v CR sa KHL bez suhlasu CSLH mohla hrat v zasade aj predtym,

zvaz aj vykonava kvazi svoju jurisdikciu nad ceskym uzemim, ale vztahuje sa to iba na sutaze, ktore su nim organizovane, co khl nie je. cslh dokonca ani nemoze zabranit vzniku konkurencnej ligy na svojom uzemi.

na otazku preco lev nevznikol v CR, ale v SR je jednoducha odpoved, lebo rusi vyzadovali suhlas zvazu krajiny, kde mal byt klub umiesteny. CSLH tento suhlas nedali. nas zvaz ano preto sa to hra unas. preto zrejme nemaju registraciu niekde v burundi a spol. lebo by tam zrejme museli jednu sezonu hrat. druha vec je, ze pravidla zrejme nepamataju na moznost stahovania klubu.
DrPabloRamirez 19.02.12 16:29 #16383 Reagovať
Podľa mojich info práve tá zmena vlastníka dopomohla k tomu, že LEV už nepotrebuje súhlas českého zväzu.
kapo10 19.02.12 17:04 #16389 Reagovať
tak zmena vlastnika urcite mohla iniciovat zmenu posobika, ale neviem ci zrovna z hladiska pravidiel sa nieco meni. najma ak ma klub registraciu v ramci krajiny EU.
zorz 19.02.12 16:38 #16384 Reagovať
tak jak řikáš. to byla podmínka KHL, aby klub měl k účasti souhlas národního svazu. Proto dost dobře nechápu, proč by se to teˇˇd mělo měnit...
kapo10 19.02.12 16:50 #16386 Reagovať
lebo uz v tej khl predsa su. suhlas bol najma o tom aby sa zaclenili do struktur. ak uz v nich su tak maju o nieco volnejsie ruky. teraz ich kvoli tomu predsa nemozu vyhodit ked to nemaju v pravidlach. podmienka suhlasu bola iba v ramci rokovani aby si khl nerobila kvazi nepriatelov.
zorz 19.02.12 17:15 #16390 Reagovať
tak pokud jim šlo o nedělání si nepřátel, tak na tom se nic nemění, ty si můžou nadělat i jenom tím přesunem.
vorky 19.02.12 16:43 #16385 Reagovať
odsek 2 chapem. Nie som si vsak isty v tom, ci nemoze zvaz robit nic proti novovzniknutej lige. Ak by to tak bolo, tak preco existuje medzi ruskym zvazom a KHL dohoda o postupeni prava riadit sutaz? Mozno len kvoli tomu, ze v nej (KHL) hraju kluby registrovane v ruskom zvaze.

Moze tu byt povinnost odohrat jednu sezonu na uzemi statu, kde si registrovany. No, aky je titul? Pravidla IIHF alebo dohoda SZLH s HC LEV/KHL? Ja chapem slova toho hovorcu tak,ze z pravidiel iihf (zvazu) to nevyplyva, vid: "Nič nebráni tomu, aby na území Českej republiky vykonával svoju športovú činnosť hokejový klub HC LEV. Ide o dohodu medzi klubom, vedením KHL a majiteľom O2 Arény. Český svaz ledního hokeje, to nemôže nijako ovplyvniť."


DrPabloRamirez
ako dopomohla? Dovod? lobby, zmenili sa pravidla, ine?
kapo10 19.02.12 17:00 #16387 Reagovať
titul podla mna nie je absolutne ziadny. ako pisem vysie, podla mna ked sa robili uvodne rokovania tak khl ako partner, ktory nechcel povedzme zasahovat do nejakeho narodneho diania si podmienil ucast prave suhlasom CSLH.

slova hovorcu proste chapes spravne. oni ani predtym nebranili podla pravidiel zvazu tomu aby u nich lev behal. ale iba khl si dala podmienku nech sa zvaz vyjadri a ten sa vyjadril negativne, avsak ich rozhodnutie nemalo z hladiska zavaznosti pre khl ziadne ucinky. proste bolo iba na khl ci to zoberu v uvahu alebo nie.

to, ze odohrali aspon jednu sezonu v poprade nebola res. nemusela byt nejaka pisna povinnost, ale z logiky veci byt serioznym partnerom asi nebudes hned potom co ti dovolili hrat sutaz nejake aktivity, ktore by akoby hned obchadzali nejake dohody. na druhej strane ved lev nemusel mat od zaciatku zajacie umysli proste sa pritrafili problemy a prichadza mozno iniciativa ist do CR. to co sa vsak zmenilo je skor postoj khl, ktora uz nemusi brat v uvahu nejake vyjadrenia zvazu a mozno z hladiska pravidiel ich ani nemoze.
vorky 19.02.12 17:19 #16391 Reagovať
chapem to presne takto. Ak to je tak ako piseme, tak pravidla IIHF maju velku medzeru... europa speje k nadnarodnym ligam a iihf to neriesi dostatočne. Narodne zvazy nemaju ziadne slovo. Som zvedavy ci sa zmenia pravidla.
kapo10 19.02.12 17:28 #16392 Reagovať
iihf by urcite v tomto slovo aj mat mohla. ale jedine co by tym docielila je ze by okrem kanady a usa sami o sebe rozhodovali aj bratia z ruska.
vorky 19.02.12 18:42 #16393 Reagovať
ono sa to stane tak ci tak, pripravuju sa kroky, aby KHL nespadala pod rusky zvaz, tj pod IIHF. Proste mat status ako NHL. Podla mna sa len caka, kym skonci zmluva medzi FRH a KHL.
kapo10 19.02.12 18:54 #16394 Reagovať
uvidime kazdopadne to bude krok spat. kedze spolupraca na medzinarodnom poly ostane tak ci onak nevyhnutnou a ci uz to budu samotne federacie alebo ligy budu sa musiet opat nejak medzi sebou dohodnut cize opat si vytvoria nejaky organ na ktorom budu rozhodovat.
vorky 19.02.12 19:13 #16396 Reagovať
ak to dospeje do stavu, o kt pisem, tak budu KHL a NHL mimo dosah IIHF. Tym padom nemusia respektovat IIHF (transfer karty tusim). Medzi KHL a NHL existuje dohoda o respektovani zmluv (a nic sa na tom menit nebude podla mna), takze najhorsie na tom budu ostatne kluby. Hrac bude moct hocikedy odist, bez nahrady a sanckia IIHF? Neucinne, jedine zakaz startu na OH (no ked to nespravili u Radulova,tak to nespravia)

Jedine pozitivum je v tom, ze v ruskom mysleni su MS,OH velmi dolezite.. dolezitejsie ako liga.
vorky 19.02.12 19:20 #16398 Reagovať
DrPabloRamirez 19.02.12 17:02 #16388 Reagovať
Neviem, ja som ako Bernolák. Píšem, čo počujem.
simon 20.02.12 10:25 #16420 Reagovať
tu je odpoveď.. zo smernice SZLH o platení členského.. SMERNICA PRE PLATENIE
ÈLENSKÝCH PRÍSPEVKOV SZ¼H
Výška èlenských príspevkov:
A) oddiely a kluby EXTRALIGY seniorov 330,- €
B) oddiely a kluby 1. LIGY seniorov 195,- €
C) ostatné oddiely, kluby a regionálne zväzy ¼H 65,- €
D) iné právnické osoby 195,- €
E) nový èlen 65,- €
F) oddiely a kluby s družstvom štartujúcim
v zahraničnej súťaži 350,- €

takže písmeno F počíta s tým, že klub ktorý je členom SZLH má družstvo štartujúce v zahraničnej súťaži..... takže ak nič neporušíš a platíš riadne členské.. tak môžeš hrať zahraničnú súťaž.. a miesto konania zápasov dávaš pre udelenie licencie na účasť v súťaži a nie pre získanie členstva v SZLH... to nemá s miestom pôsovbenia klubu ani miestom hrania nič spoločné.. takže.. suma sumárum.. ak si členom SZLH môžeš hrať zahraničnú súťaž a kde chceš.. len miesto zápasov musí byť schválené ligou ktorú hráš..
Tulipki 20.02.12 10:41 #16422 Reagovať
Bingó...
kosatkaa 20.02.12 16:57 #16445 Reagovať
good job *251*