Kráľ je nahý

O NHL zvyknú ľudia hovoriť ako o najlepšej hokejovej lige sveta. Hovorme o najbohatšej, najvplyvnejšej súťažii. Slovné spojenie „NHL je najlepšia liga“ je z môjho pohľadu mýtus.

Nájde sa však množstvo fanúšikov, ktorí ju budú objahovať aj za cenu nie zrovna racionálnych argumentov. Niekedy sa nad tým až musím pousmiať. „Kráľ je nahý“, hovorí jedna známa rozprávka a hovorím to i ja vo vzťahu k NHL.

Ak sa severoamerický priaznivec hokeja pozrie na individuálne štatistiky KHL, tak je väčšinou v šoku. Nikoho totiž nepozná. Kde je Maxim Afinogenov? Alexander Frolov nie je lídrom produktivity? Samozrejme, že nie. My, čo sledujeme KHL, to vieme. Rovnako ako vieme, ako to bolo s Nabokovom v SKA.

Vrchol nekompetentnosti severoamerických médií, ak nechceme použiť expresívnejší výraz, nastal  vo chvíli, keď komentátor ESPN označil Bulisa (Atlant) za najlepšieho hráča z kádru finalistu ostatnej edície Gagarinovho pohára. Samozrejme Barulin, či Mozjakin sú horší. Horší len z toho dôvodu, že nehrávali NHL. Mýtus o tom, že všetci najlepší hráči sú sústredení v NHL, je snáď viditeľný na prvý pohľad.

Najlepší hráči v NHL?

Preberme sa! Videli ste korčuľovať obrancu Hala Gilla? Skutočne si myslíte, že by Dion Phaneuf vydržal v KHL dlhšie ako Radek Bonk? Mediálna kampaň v podaní NHL spraví hviezdu aj z takého hráča, ktorý nemá predpoklady na to, aby sa stal hviezdou svetového hokeja. Ak hráč opustí káder NHL, či zamieri do Európy, tak je bez rozdielu označený za „druhotriedneho“.  

Mike Cammaleri, ktorého pred podpisom zmluvy s Montrealom Canadiens poznalo minimum fanúšikov Habs, sa behom  týždňa stal novým Mauricom Richardom, pretože média ho prezentovali v „zlatej klietke“. Carey Price sa stal v okamihu draftu novým Patrickom Royom. Mnoho fanúšikov Canadiens žije v predstave, že Maxim Trunjov je budúci hráč prvej formácie NHL, pretože ho takto raz charakterizoval Trevor Timmins.        

Tim Thomas vyhral Conn Smythe Trophy aj napriek tomu, že strávil niekoľko sezón v Európe.  Predtým bol „nikto“ a teraz je zrazu hviezdou?  Na druhej strane veterán Mark Recchi bol súčasťou kádra Bruins aj vo veku 43 rokov.  Pavol Demitra bol jediným hráčom, ktorý uspel v KHL hneď v prvej
sezóne po odchode z NHL. Je NHL skutočne až tak silná liga?

Vypredané arény NHL?

Niekto mi tento týždeň vravel, že vraj všetky arény v NHL sú vypredané na každý zápas. Skutočne panuje tento názor u hokejových fanúšikov v Európe? Ak by tomu tak bolo, prečo sa teda Thrashers presťahovali? Aha, však kto by nepredal prosperujúcu firmu. Nech zarobia aj iní! Prečo majú Coyotes ekonomické problémy od momentu čo  vstúpili do Arizony?  Počuli ste o tom, ako Nashville uvádza návštevnosť domácich zápasov? Klub ponúka zľavu na balíček 20 zápasov s troma lístkami k tomu. Tento predaj nie je profitujúci, no „zatvára ústa“ bohatým klubom, ktoré sú naštvané, keďže utrácajú peniaze v meste kovbojov. Ľudia často ani neprídu na zápasy, no sú uvedení v návštevnosti. Predators tak môžu napriíklad deklarovať 10 tisícovú návštevu, hoci v hľadisku je 6 tisíc ľudí. Taká Tampa Bay predáva dva lístky a k tomu ponúka dva pivá a hotdog za 44 dolárov. Súčasťou zakúpeného lístku je aj parkovanie zdarma. Občas sa im aj podarí vypredať arénu, najmä ak dôjdu fanúšikovia z Montrealu. 

Je pravdou, že lístky v KHL sú lacnejšie. Zaplnenosť hál KHL je, mimo Moskvy, slušná až vynikajúca. Lístok v hodnote 300 rubľov nie je pre bežného Rusa o nič lacnejší ako 20 dolárový pre Američana.

Kto vytvára mýtus?

Táto otázka je zákadom celého problému. Kto teda vytvára predstavu  „o NHL ako najlepšej lige“?  Moje vysvetlenie je v tom, že tieto informácie vytvára a šíri ten, komu súčasná situácia vyhovuje. Napomáha tomu aj „dobrá práca“ severoamerických  médii. Tvorcami mýtu však nie sú len média.

Čím je človek známejší, čím má väčšiu autoritu u spoločnosti, tým je jeho názor rýchlejšie akceptovaný zo strany verejnosti. A to nemusí byť ani pravdivý, stačí ak je daný človek populárny. Práca agentov mladých hráčov je založená na tom, aby nádejných hokejistov presvedčili o tom, že jediná správna voľba je NHL, pretože v Európe nedostanú žiadne peniaze. Aj dnes by sme ešte našli ľudí s názorom, že kluby KHL nemajú na výplaty. Dôkaz síce neexistuje, no názor verejnosti áno. Koľkokrát sa už stalo, že agent dopomohol k tomu, aby hráč odišiel do NHL (CHL) bez kompenzácie resp. za nižšie odstupné? Prečo je dohoda o transferoch medzi Európou a Severnou Amerikou taká aká je?

Prečo by mali byť kluby ako Florida Panthers či Phoenix Coyotes známejšími ako CSKA či Dinamo Moskva? Akí hráči v týchto amerických kluboch hrávali v minulosti? Porovnajme ich s menami v mnou spomenutých ruských kluboch. Áno, bývalí hráči Dinama nesiahajú tým v Coyotes ani po členky. Naozaj tomu verite?

Uchvátila vás „legendárna desaťročia trvajúca "história“ Minnesoty Wild? Páči sa vám herný štýl prezentovaný Canadiens? Ako fanúšikovia NHL, ste hrdí na „skvelú“ ekonomickú situáciu Coyotes? Dostali sa k vám informácie o finančnej situácii v St.Louis a Devils? Považujete Chrisa Kunitza za
lepšieho hráča v porovnaní so Sergejom Širokovom? Ste slepí, ak dáte prednosť  50 dolárovému suveníru Anaheim Ducks, klubu vytvoreného na propagáciu zlých filmov od Walt Disney, pred suvenírom KHL klubu v hodnote 500 rubľov?

Možno by som mal pochopiť, že priam náboženský mýtus je silnejší než logická analýza. Možno jedného dňa fanúšikovia Panthers budú protestovať pred sídlom KHL, aby demoštrovali hráčske práva svojho klubu na Dmitrija Kulikova proti „zlej KHL“. V tej chvíli by im aplaudovali všetci tí, čo nenávidia KHL. 

Musím pochopiť, že strata času v AHL za 60 tisíc dolárov/rok  je pre hráča výhodnejšia ako byť hviezdou v KHL za 1,5 až 2 milióny.  Rovnako ako ofenzívny pravý krídelník, nech ním je už ktokoľvek, musí pochopiť, že má hrať defenzívne ľavé krídlo, pretože tréner si to tak praje. Zničiť si kariéru pre mýtus „o najlepšej lige sveta“ je skutočne hrdinská obeta. Tento mýtus vytvára situáciu, že hokej v niektorých častiach sveta živorí. Je to presne to, čo Nicolas Sarkozy označil za „pozitívnu stranu kolonializmu“.

Zdroj: webhokej24.sk


Vložené: 10.11.11 10:02 | Foto: hcdinamo.by | Autor: Alexandre Pouliot-Roberge

Súvisiace články

Prihláste sa či zaregistrujte se pokiaľ chcete pridať komentár

Komentáre (72)

shelma38 10.11.11 09:25 #11474 Reagovať
NHL bez pochyby je stále najlepšia liga na svete
dublex1 10.11.11 10:02 #11476 Reagovať
to myslim nebolo v texte poprete, ale jednym dychom teba povedat, ze su aj majstri sveta na medialne bubliny, teraz to nemyslim v negativnom zmysle slova. ale aj to je pochopitelne, cely biznis okolo je predsa tvoreny medialnym tlakom. preto je treba vytvarat hviezdy a to v prvom rade z mladych novych hracov, ktory pritiahnu dalsich divakov. preto su chalani v tvojom veku uz davno pasovany za hviezdy v dobe ked sa ani nevie ako to s nimi dopadne. nestanu sa hviezdami, Ok. všetko v poriadku, nedaju sa naplnit vsetky ocakavania, lae je tu kopec dalsich novicov, ktory sa stanu sucastou toho velkeho biznisu. a o tom to je.

tu ked sa o niekom napise nieco pozitivne, tak je na slovensku doslova za blbca... to je to ine, ze sa na zapade pochopilo, ze tlac a media predava, aj hracov, aj cely produkt , v tomto pripade NHL...
Boris88 10.11.11 09:50 #11475 Reagovať
Davno som sa nezasmial tak ako teraz. Pán autor článku, NHL je najlepšia hokejova liga na svete, uvedom si to. KHL je dobrá europska sutaž, ale porovnavat to s NHL, to ani nahodou.
dublex1 10.11.11 10:05 #11477 Reagovať
on v prvom rade, teda ked som mi to pozorne precital, hdonoti to, ze kvalita hraca sa podla medii zamorskych odvija len a len od toho, ci hrac hral v NHL. ak nehra, jednoducho ani nahodou nesiaha hracovi z NHL ani po kotniky, aj ked v skutocnosti je pre dany klub podstatne vacsim prinosom ten kto v nhl hral.
Boris88 10.11.11 10:19 #11480 Reagovať
Petružalek, Vrana, Radivojevič...
dublex1 10.11.11 10:38 #11482 Reagovať
NAozaj islo v clanku kanadskeho autora o tieto mena, co si napisal? nekric hop nez nepreskocis, uvidime kde skonci petruzalek a vrana buducu sezonu i to ako sa im tam bude darit...
vorky 10.11.11 11:43 #11488 Reagovať
tvoj argument nie je presvedcivy, ak nemam pouzit ine slovo. Pozri sa, do NHL prisiel Oveckin a hned v prvej sezone bol 3.v bodovani. Znamena to, ze NHL v tom case bola horsia ako Ruska liga, odkial prisiel?

Je zabavne sledovat ako sa fanusikovia NHL vzdy zacnu ohanat tym, ze NHL je best, hoci nik nepise opak. To tiez o niecom svedci.. len trafena hus zagaga... ak by to nebola pravda (ten mytus), tak to nevyovola reakcie.
Boris88 10.11.11 16:58 #11502 Reagovať
Vorky, v prvom rade ja nie som fanušikom NHL, som fanušikom hokeja ako takeho. Sledujem aj NHL, aj KHL, aj našu ligu,aj České ligu. Dokonca KHL mi príde pohladnejšia ako NHL, ale jednoducho tvrdit, že NHL nie je best je podla mna nezmysel.

Autor članku tam ukazuje zopár zaujimavych prikladov, ale aj tie su velmi pochybné! Lebo Tim Thomas išiel do Europy v prvom rade preto, že sa nepresadil v zámorí. A ked sa vrátil napokon do NHL, tak si miesto jednotky musel tvrdo odmakavat na farme v AHL. Dalej píše o Frolovovi, ktory bol v minulej sezone v zamori tvrdo kritizovaný, aj pre nakoniec skončil v Europe.

Ja tu možem ukazat iné priklady. Marcel Hossa hraval v NHL štrty utok, no po príchode do KHL sa stal najlepší strelcom. Je podla teba možné, že by sa nejaky člen štvrteho utoku tímu KHL stal na dalšiu sezonu najlepším strelcom NHL???

Dalej prípad Obšut. V NHL ty ten player ani neťukol a teraz je kapitánom klubu KHL. Je podla teba možné, že hráč, ktory by si v KHL ani neťukol bol neskor kapitánom KHL???

Prípad Radivojevič. V NHL hrát pre štvrtý utok. No po príchode do KHL sa z neho stal kapitán Spartaka Moskva a teraz je jednym z najproduktívnejších hráčov v Mytišči. Je podla teba možné, aby sa hráč štvrteho utoku KHL stal o 2-3 roky kapitánom klubu NHL???

Dalej prípady Lašáka a Staňu. Títo chlapci si tiež v NHL takmer vobec nezachytali a Lašák je teraz jednotkou a oporou v branke jedneho Chabarovsku a Staňa CSKA Moskva.

A to som dal len za príklad Slovákov.

Nevraviac o tom, že v KHL hrá už aj taky Poprad v zostave so Špirkom, či Hunom. A to ešte nie je všetko. Bude aj Miláno, další klub v KHL.

Ja Europskemu hokeju fandím, aj na olympiade som prial triumf Europskemu celku. KHL je kvalitná sutaž, je tam zopár fakt kvalitnych klubov, ktore by sa nemuseli stratit ani v NHL. Ale su tam aj biedne kluby, s hráčmi, ktorí by mali problem presadit sa čo i len v AHL-ke.

vorky 10.11.11 17:30 #11506 Reagovať
ok, tvoj nazor. A vidis to.. udavas priklady hracov, kt sa v NHL nepresadili.. znamena to ze su horsi ako ti v NHL? Nieje to nahodou len tym, ze im viac vyhovuje eu lad? Mozno v tychto pripadoch mas pravdu, no v inych by to mozno tak jednoznacne nebolo.

Ak tvrdim, ze nieco je najlepsie musim mat jasny dokaz, nespochybnitelny. A to v pripade hokeja NEMAS. A tom pise autor. A prosim ta, nepovazuj za dokaz nazory trenerov, hracov (ani tych co hrali obe ligy), skautov, agentov a vobec nie novinarov (najma tych z NA).

Za dokaz by sme mohli povazovat len tak vzajomne zapasy medzi klubami oboch lig. Kedze ich je malo, tusim 3, tak to je neobjektivna vzorka.

Co sa tyka nehokejovych veci ako je kvalita obrazu atd, tak to je cisto subjektivny nazor. Opat ziaden jasny dokaz.

Ak niekto tvrdi, ze NHL je najlepsia alebo KHL je lepsia ako NHL, tak by mal viac studovat dane veci. Takyto vyrok respektujem ako sukromny nazor, ktory nikoho nezaujima.

Neexistuje nik, kto by mohol objektivne, nezavisle a autoritativne povedal ktora liga je lepsia.
Boris88 10.11.11 18:05 #11508 Reagovať
Jasne, to maš tak, že ani nie je jasny dokaz o tom, že napr. Česka liga ja kvalitnejšia ako Slovenska :) Aj Ovechkin sa vyjadril, že NHL je najlepšia liga na svete (aj ked tebe to nestači). Podla mna nie o čom a každy kto sa aspon trochu rozumie hokeju a nie je zaslepeny, tak vie, že NHL je lepšia liga ako KHL (kvalitatívne). Ale ako som už písal KHL mi príde pohladnejšia.
kyle-b 10.11.11 10:10 #11478 Reagovať
*270*
asi kontroverzný, ale určite zaujímavý pohľad na nhl-ku a to "okolo"
nemyslím si ale, že veci, o ktorých autor píše, by mal byť okamžite odmietnutý ako "nezmysel", pretože ten autor je kebecký novinár, úzko spojený s kebeckým hokejom a kanadský hokej, nielen nhl-ku pozná
dublex1 10.11.11 10:17 #11479 Reagovať
ked podpisal pomaly 35 rocny jarda jagr do omska pred tromi ci styrmi rokmi neviem presne, stal sa samozrjeme jednou z top hviezd KHL. to bolo reci aka slaba je KHL ked je tam takou hviezdou jagr, ktory sa zdalo ze ma zenit vykonnosti v NHL za sebou. ale teraz sa po tych viacerych rokoch jarda vratil na lad NHL, stale patri medzi tych top hracov, ved na tretieho bakstroma straca v KB len 4 body a roky mu ,zda sa mi tusim neubudli ale naopak pribudli. ozyva sa niekto v zmysle ze ta nhl upadla, lebo pomaly 40 rocny jagr to tam este masti jedna radost?
Boris88 10.11.11 10:20 #11481 Reagovať
Jagr je Jagr...
dublex1 10.11.11 10:42 #11483 Reagovať
samozrejme, aj ja ho mam velmi rad, lebo je to vyzreta osobnost aj po ludskej stranke. ale ked prisiel do KHL, nebolo malo tych komentarov ako to teda v tej KHL bude vypadat na prd, ked sa tam stanae top hviezdou hrac za zenitom vykonnosti ktory sa podla vsetkych siel len nabalit do ruska a dohrat karieru, lebo na NHL us nemal... O tom to je cely clanok. komentuje dneska nieco v takom slova zmysle niekto, ked mu to slape aj v tej NHL, ze ta NHL je naprd? obe ligy maju svoju kvalitu, nikto tu nebere ze NHL ju ma vacsiu. ale napriklad by stalo za to aj pokukat kto tam tu kvalitu robi.
Boris88 10.11.11 16:42 #11501 Reagovať
Ja som nič take netvrdil o Jagrovi, takže na mna to nesmeruj. Pre mna je Jagr vynimočny hokejista a potvrdil to aj na tohtoročnych MS.
dublex1 10.11.11 10:44 #11484 Reagovať
inak klobuk dole autorovi, dalsi skvely netradicny pohlad na obe sutaze *251**212**247*
LIBA 5 10.11.11 10:48 #11485 Reagovať
podpis *251*
Filip J. Fry 10.11.11 18:09 #11510 Reagovať
mne sa to tiež veľmi páči , konečne nezávislý pohľad a žiadne nadbiehanie si domácej kašičky
zorz 10.11.11 10:53 #11486 Reagovať
Článek neni o porovnávání KHL a NHL, jak si někdo myslí. Článek je podle mě o tom, že samotný označení "nejlepší liga světa" je nesmysl. Že se tak označuje zrovna NHL, je jaksi vedlejší.
vorky 10.11.11 11:36 #11487 Reagovať
shelma38 - len "blazon" nepochybuje.

Niekto to tu uz pisal. Clanok je o tom, ze v NHL nie su vsetci najlepsi hraci sveta a ze to tam nevyzera (s navstevnostou a pod), tak ako je to v mediach prezentovane casto.

shelma38 10.11.11 12:11 #11490 Reagovať
to súhlasím že sú tam neni všetci najlepší hráči
Boris88 10.11.11 17:01 #11503 Reagovať
Čo sa tyka naštevnosti maju ju daleko najlepšiu na svete.

A čo sa tyka tych hráčov, tak s tym jasne, že s tebou súhlasím. Aj ked samozrejme najvačšie hokejovy hviezdy na svete sú práva tam. A tyka sa to aj Rusov - Malkin, Ovechkin, Daciuk, Kovalchuk. A takisto tam ma namierené aj další obrovsky talent Ruskeho hokeja Yakupov a myslim, že je dost možné, že sa do NHL presunie aj Tarasenko.
vorky 10.11.11 17:15 #11504 Reagovať
ked pises o navstevnosti, tak napis aj B.. ake su halv v NA a ake v Europe? Porovnaj skor percentualnu obsadenost hal (v rusku su oficialne cisla nizsie ako skutocnost - dovod je najomne). Pockaj si par rokov, kym sa postavia haly v KHL a potom uvidis.
Boris88 10.11.11 18:06 #11509 Reagovať
Ved práve, dalšia vec su haly. Tie su v NHL vačšia, krajšie, modernejšie. V Rusku ti nikdy nebudú stavat 18-tisícove moderné haly. To je vec s ktorou sa KHL nemože s NHL porovnavat.
Filip J. Fry 10.11.11 18:15 #11511 Reagovať
bolo by zaujímavé keby KHL mužstvá hrali s NHL , tam a obrátene , aké by boli návštevy a výsledky , myslím si že tie ligy by boli vyrovnané
Boris88 10.11.11 18:18 #11512 Reagovať
Ano, hlavne keby Riga, Poprad išli hrat s tímami NHL, to by bolo fakt velmi vyrovnané zapasy *270*
Filip J. Fry 10.11.11 18:39 #11513 Reagovať
joj kamarát , dnes som kukal polovicu zápasu Ottawa - New York Rangers 2:3 , dosť som sa nudil, toľko nepresností ako v MT na hokeji, 2 bitky také - ech, nemasné neslané, hlavne že tiekla krv , z chráničov na zuby *270**270**270**270**270* , góly komentovať nebudem (potrestanie hrubých chýb, iba toľko), videl som to do 1:2 potom som *310**310**310* , tak asi toľko k NHL , kukal som asi obrazne povedane z 10/7 zápasov leva, bolo to viac zaujímavejšie *224**224**224**224* , a fanúšikov rige porovnávať nejdem, *217**217**217**217**217*

PS: hlavne že majo G je dnes hviezda na každom športovom kanály, že dal 2 banány *327**327**327**327**327**327*
Boris88 10.11.11 18:51 #11514 Reagovať
*258* Ved hej. Ono bavíme sa o kvalite. Aj Bokroš povedal, že Slovenska extraliga je pohladnejšia ako Česka, v ktorej sa len bráni. Mne sa tiež KHL zda pohladnejšia ako NHL.

A bavíme sa o hokeji, čo sa tyka atmosfery na štadionoch, tak sa v zamori nemožu rovnat Europe. Ale fanušikovia Rigy by im asi tie zapasy moc nevyhrali, že? :)

greendeath 10.11.11 18:57 #11515 Reagovať
ako v poriadku,ja som si to prečítal...kto v Levovi rozhoduje zápasy,kto má ice time?...hráči ktorý mali možnosť hrať NHL...a presvedčili?Nechce sa mi rozpisovať do detailov...nechajme KHL čas,ešte min. 5 rokov potom súdme,snáď ich nechcete porovnávať po 3 rokoch Vorky?Aj tak KHL stojí na vode,dokáže si na seba zarobiť?To sú otázky ktoré by mali rezonovať,Lev aj keď bude celú sezónu vypredaný,tak na vstupnom nevyberie viac ako 5-7% rozpočtu a tu je problém,liga musí fungovať zdravo,aby mala budúcnosť a možu tam hrať neviem aké hviezdy...a s tým že ako NHL dokáže urobiť z priemerného hráča hviezdu,si robíš srandu,nie?Veď práve o tom to je...marketing,predaj dresov,suvenírov...liga predsa musí byť v kladných číslach,aby mala budúcnosť a toto u KHL ,zatiaľ absentuje..čas ukáže či sa mýlim,či mám pravdu...
vorky 10.11.11 19:31 #11516 Reagovať
zabavne veci pises *270*

Florida nema peniaze na rekonstrukciu haly. Devils hrozi bankrot, Phoenix ho uz zazil. Pokracovat sa mi nechce, tak radsej skoncim.

Ano, buducnost ukaze.. no po ekonomickej stranke je vo vyhode Rusko. Pozri sa na ekonomicku situaciu US a Ciny. Snad pochopis.
Boris88 10.11.11 19:37 #11517 Reagovať
Vorky, ale ved má pravdu. Nemožeš z tohto pohladu porovnava NHL s KHL. V KHL je to len o tom zhanat sponzorov, zhanat sponzorovat a zhanat sponzorov. NHL funguje zdravo a kebyže maju fungovat kluby KHL tak ako funguje tie v NHL, tak zbankrotouju pomaly všetky. Ale bav sa nadalej *256*
vorky 10.11.11 19:51 #11519 Reagovať
ok, napisem to este raz Florida, Devils, Phoenix - bankrot. Ak by NHL fungovala, tak zdravo ako pises, tak by sa Atlanta nestahovala..

Hlavny rozdiel, kt si neuvedomuje vela ludi, je ten, ze v KHL sponzor klub nenecha v stychu.. a ak ano (vid CSKA), tak sa zozenie bohatsi. Pre Rusov je sponzorovat hokej hrdost, prestiz.. takze v tomto nemam ziadne obavy.

Vsetky mechanizmy sa nastavuju resp su nastavene, tak aby to bolo ekonomicky prospesne. Dokial to nebude na 100% fungovat, tak to utiahnu sponzori - pre nich to neni najmensi problem.

Argumentovat tym, ze v NHL je to nastavene zdravo je zaujimave. No nie vsetko je take ako sa zda.

Do uvahy musis brat aj vyvoj svetovej ekonomiky, a to nahrava Rusku. Odporucam ti pozriet jednu relaciu o aktulanom a buducom vyvoji, planoch KHL. Najdi si ju na nete
Boris88 10.11.11 19:58 #11520 Reagovať
Ja si nemusím hladat žiadnu tvoju relaciu. Je zaujiamave čo mi píšeš teraz. Čo sa tyka Atlanty, tak sa stahovala prave preto, aby to zdravo fungovalo. V Atlante to tak fungovat nemohlo. A Phoenix...prečo si myslíš, že sa tam ešte hrá NHL? LEBO TO NIEKTO ZATIAHOL, pokial sa nemylim, tak to bolo mesto. A čo sa tyka Devils, tak o to sa neboj, oni neskrachujú, už len ten platový rozpočet čo maju je daleko nad platove dno, čiže pokial by mali take obrovske problemy ako tvrdíš ty, tak by to riešili jeho znižením. Fakt prepáč Vorky, ale trošku triezvejší pohlad na vec by si mohol mat. KHL ma par fakt špičkovych klubov, to beriem, ale v globale na NHL-ku nemá ani nahodou.
kapo10 10.11.11 20:12 #11522 Reagovať
ktory vyvoj svetovej ekonomiky mas namysli ? lebo co citam spravy tak to co platilo vcera dnes absolutne neplati.
vorky 11.11.11 14:10 #11582 Reagovať
mam na mysli konkretne bilateralne vztahy Cina Rusko. Nieco najdes tu v angline (odporucam 23.november 2010)
odkaz

Ked clovek pochopi vztahy Cina-Rusko, vyvoj svetovej ekonomiky, zamysli sa nad vyjadreniami predstavitelov KHL, pouvazuje o vztahu sport a politika v Rusku, pozrie sa na situaciu NHL v NA, prida k tomu dalsie poznatky - tak dospeje k zaujimavemu pohladu na vec. Nevravim, ze jedine spravnemu, ale isto zaujimavemu.

Netvrdim ani to, ze ja danemu vyvoju veci chapem a rozumiem na 100% - to isto nie. Len sa snazim ponuknut iny pohlad na problem.

Buducnost nam ukaze, co nastane. Ja zasnem nad nazormi, ktore odmietaju nejaku vec/vyvoj a priori.. no, aj taky je nazor.

K tomu celemu sa oplati pozriet aj "pred pulnoci na CT", vcerajsi diel s Rupnikom. Najma prva polovica,druha je o Europe.

na zaver dva vyroky

1.Keby sme obrali ľudí o ilúzie, aká radosť zo života by im zostala? (B.Fontanelle)

2.Kolumbus nebol šťastný vtedy, keď objavil Ameriku, ale vtedy, keď ju len hľadal. (Dostojevskij)

*309*
kapo10 11.11.11 14:46 #11584 Reagovať
cina a rusko budu ekonomicky napredovat ak bude napredovat aj europa a usa. inymi slovami svet je neskutocne previazany. stratou svojich odbitist by problemy prisli aj do ciny aj do ruska.

nevidim veci nejak ruzovo momentalne. pokial sa ludia neumudria. ale to co sa deje ted okolo vsetkeho a tie rozne hypotezy mi pride ako vestenie z gule, je tu az moc premennych a niektore take o ktorych ani nevieme.
vorky 11.11.11 15:16 #11586 Reagovať
suhlasim s oboma castami prispevku. Nemoze byt Cina a Rusko ostrovom stastia.. rovnako ako USA ci Europa. Chcel som vsak poukazat na nieco ine. Vztahy medzi Cinou a Ruskom su cim viac tym blizsie. Cina je v progrese, co nespochybni asi nik. Dalej su tu spolocne kroky Ciny a Ruska voci dolaru.

Ak k tomu celemu priratas vsetko co pisem hore, tak dospejes k nazoru. Moj je ten, ze po ekonomickej stranke ma lespiu buducnost KHL (aj vzhladom k sile NHLPA). Mozem sa samozrejme mylit, uvidime o par rokov.
Boris88 10.11.11 19:39 #11518 Reagovať
A taky chuďák Sersen nevidel v KHL 3 miesiace vyplatu. Mysliš, že vo Phoenixe, Floride, či New Jersey sa niečo take deje?
greendeath 10.11.11 20:05 #11521 Reagovať
Spartak,Lev napr. si plnia všetky závazky?...áno aj kluby v NHL majú problémy,ale ak klub na to nemá končí,to je kapitalizmus...čistý a nie nejaké špinavé peniaze ruských oligarchov...ja tomu dávam čas,len ma prekvapuje tvoja bohorovnosť,momentálne nie je čo porovnávať,NHL jasne víťazí*300*
kyle-b 10.11.11 20:42 #11526 Reagovať
koniec debaty - v 36 príspevku konečne padol jasný a jednoznačný argument - špinavé peniaze ruských oligarchov vs čisté kapitalistické peniaze v nhl *270* lol
greendeath 10.11.11 20:55 #11528 Reagovať
čisté-zdanené,Ruské kluby povačšinou fungujú ako práčky...koniec debaty chlapci...Россия мальчиков *315*
kyle-b 10.11.11 21:04 #11530 Reagovať
jasne *270*

keby si niečo vedel o financovaní klubového športu na západe - počnúc susedným rakúskom, cez nemecko,francúzsko, španielsko, taliansko, anglicko a cez oceán v usa, tak takúto kravinu nenapíšeš - všade vo svete sú v športe biele, šedé, čierne - úplne všade

ja rozumiem tomu, že nemusíš mať "rád" rusov, khl apod. ale problém diskusie s "vami" je v tom, že sa s "vami" nedá diskutovať *270*, lebo vaše "argumenty" končia u "ruských oligarchoch"

veľmi vážne uvažujem, že tohoto kanadského novinára z quebecu pozveme do martina, aby ste mu tam vysvetlili, ako to s tou nhl-kou vlastne je *270*
Boris88 10.11.11 21:09 #11531 Reagovať
Alebo mu vysvetlili ako to s tou KHL-kou je *251* To fakt tu ideme porovanvat Yurgu, Poprad, či Rigu s Tampou, Ottawou, či Minnesotou? *285*
greendeath 10.11.11 21:12 #11532 Reagovať
samozrejme,že ideme...s nami sa nedá debatovať...*296**314**254*
greendeath 10.11.11 21:23 #11534 Reagovať
Brankáři: Jevgenij Nabokov (San Jose, NHL), Ilja Bryzgalov (Phoenix, NHL), Semjon Varlamov (Washington, NHL)

Obránci: Sergej Gončar (Pittsburgh, NHL), Andrej Markov (Montreal, NHL), Denis Grebeškov (Edmonton, NHL), Fjodor Tjutin (Columbus, NHL), Anton Volčenkov (Ottawa, NHL), Ilja Nikulin (Kazaň, KHL), Konstantin Kornějejv (CSKA Moskva, KHL), Dmitrij Kalinin (Ufa).

Útočníci: Alexander Ovečkin, Alexander Sjomin (oba Washington, NHL), Ilja Kovalčuk, Maxim Afinogenov (oba Atlanta, NHL), Jevgenij Malkin (Pittsburgh, NHL), Pavel Dacjuk (Detroit, NHL), Sergej Fjodorov (Magnitogorsk, KHL), Alexej Morozov, Danis Zaripov (oba Kazaň, KHL), Alexander Radulov, Sergej Zinovjev, Viktor Kozlov (všichni Ufa, KHL)
Toto je zostava ruských reprezentantov na OH vo Vancouveri...slávna KHL a tak málo hráčov v repre?*258*
kyle-b 10.11.11 21:26 #11535 Reagovať
tak zrovna jugra nie je dobrý príklad - pretože tam sa hrne toľko peňazí, že obyvateľom stavajú na zimu umelý kopec a zasnežujú ho, aby mali kde lyžovať *285*

ja ten článok chápem inak - tu sa to, pojalo ako kontroverzia medzi nhl a khl - myslím, že ten článok nie je o kontroverzii medzi amcan a ruskou ligou, ale medzi realitou a mediálnym obrazom - potiaľ sa viacmenej s tými argumentami, s väčšinou stotožňujem, alebo ich pokladám za rehulérne

ku kvalite - my máme, keď robíme nejaké zrovnávačky, celkom jasný rebríček, kde nhl je znakom kvality (ja tie mená, ktoré uvádza v článku, neviem posúdiť, pretože jednoducho nhl tak nesledujem, resp. príležitostne), ale všeobecne máme za to, že pokiaľ hráč hrá nhl, musí mať určitú "kvalitu" - teda napr. pokiaľ si pozrieš naše zrovnávačky, tak je nhl (a je to aj jasne verbálne vyjadrené) jednotka, khl dvojka atď.

ja osobne som nikdy vo svojich článkoch nespochybnil nhl ako takú, jej kvalitu a úroveň a súčasne si myslím, že nikto v svk a cz nemá zmáknutú khl a mhl tak, ako my (a prvý veľký článok o tom, čo a prečo je vlastne khl som napísal pred rokmi pre svk hokejportál), tiež mám pomerne kritický pohľad na niektoré veci v khl - i v článkoch tu publikovaných - ale problém u nás (a aj v cz) je v tom, že nhlka je pre mnohých ľudí, presne ako píše ten chlap "náboženstvom" a je mimo racionálnu diskusiu

mňa osobne khl zaujíma z iného, než ideologického dôvodu - je tu, je v reálnom čase, je na slovensku, prináša peniaze na slovensko - zatiaľ čo nhl tento potenciál nemá - preto je khl omnoho zaujímavejšia pre nás a už aj pre svk servre - urobili sme taký krátky ček - pozri so ho, pokiaľ chceš

greendeath 10.11.11 21:40 #11536 Reagovať
pán ktorému nestojíme za diskusiu,mne stačí toto...jednoducho nhl tak nesledujem, resp. príležitostne...
tak akým právom súdiš mňa?...kde som ja písal,že KHL odsudzujem?Sám sa cez sviatky chystám do Popradu na KHL,a tiež sledujem ligu cez káblovku ;) ale mne stačí nadpis článku,NHL má za sebou takmer 100 ročnú históriu a idete ju bohorovne porovnávať s ligou čo je sotva v plienkach...nepriem sa...KHL má potenciál,ale chce to pár rokov nech sa celá liga vykrištalizuje...kto sa snaží porovnávať ja?Veď ten celý článok porovnáva...tak o čom sa bavíme?
kyle-b 10.11.11 22:19 #11547 Reagovať
ja sa nepovažujem za experta na nhl z hľadiska hry (hráčov, tímov), napriek tomu, že som po nociach hltal ako minijágr vyhráva s big máriom stanlyho, nepovažujem sa za experta preto, lebo pozriem nejaký nhl hokej a ani preto, že som na tej nhl pár krát bol live - prečo?
lebo si myslím, že aby som poznal nejakú súťaž (a je jedno, či to je hokej, fotbal, kone alebo f1), musíš ju jednak dlhodobo sledovať, musíš mať na ňu priamy kontakt, osobný - teda minimálne dlhodobo fanúšikovský (aby si poznal mentalitu, klubových funkcionárov, sponzorov, tradície, miestne zvyklosti apod) - a otvorene to napíšem, že sa za experta nepovažujem - pokiaľ ty sa považuješ za experta na nhl, ja ti to neberiem

na druhej strane ale nhl nie je zďaleka "len" hokej, ale je to predovšetkým biznis - a ten má v amerike nejaké pravidlá - a ten sa dá analyzovať - lebo o tom, aká bude nhl a aká bude khl, to rozhodnú nehokejové veci - politika a peniaze a až to, ako budú obe úspešné sa "preleje" do hokeja ako takého

k "ruským oligarchom" - keď naposledy zavreli okresných sudcov v la - to bola veľká korupčná (mafiánska) aféra, tak s a k nim dostali tak, že odsledovali nejaké veci okolo lakers (aspoň pokiaľ si spomínam) - prečo? lebo aj v tom tvojom vysnívanom usa je naprosto bežná korupcia - o tej v športe sú popísané romány a točia sa filmy, existujú tam šedé investičné peniaze - v tomto si buď naprosto naivný, alebo naprosto neinformovaný - a to nehovorím o takých chuťovkách, ako je rakúske lyžovanie či fotbal a euro fotbal všeobecne (zvlášť v južnej euro) - takže ako môžeme diskutovať? o tom, že v rusku sú "oligarchovia" a v amerike fajn chlapíci so zdanenými peniazmi?

a napísal som to vorky celkom trefne - presne sa slovenskí fans nasrali, že im nejaký kanaďan ide kecať do ich nhlky...
greendeath 10.11.11 22:30 #11548 Reagovať
akže ako môžeme diskutovať? o tom, že v rusku sú "oligarchovia" a v amerike fajn chlapíci so zdanenými peniazmi?
sorry celé zle...nepoznáš ma...*315*
8magic 10.11.11 21:13 #11533 Reagovať
ja to vidím tak - ak nie je khl najlepšia, tak je najlepšia nhl ... alebo je tu aj tretia možnosť - sú rovnako dobré ... a štvrtá možnosť, sú rovnako zlé ...
páni veď je to úplne jedno (kto má väčšieho a za koľko) - mne to pripadá akoby som mal trabanta a hádal sa s kamošom čo, čo má wartburga, č i je lepšie auto rolls-royce alebo ferrari testarosa
*300**305**318*
MichaelHo 10.11.11 20:56 #11529 Reagovať
Aké búrlivé reakcie vyvolá trocha iný pohľad na "vec".. :)
vorky 10.11.11 21:46 #11537 Reagovať
ja budem stale tvrdit, ze ak trafena hus zagaga prva. *270*

Autor clanku pochaza z Quebecku, dobre pozna pracu tamojsich medii, prezentuje skupinu Kanadanov, ktorym sa nepacil odchod kanad.klubov do US. Takze o fungovani NHL toho vie viac ako ja a vy co pisete v tejto diskusii.

O KHL, specialne o CSKA, toho vie rozvnako vela. Predsa informacia od sefa marketingu CSKA, ci prezidenta klubu (chap videprezidenta KHL) su presnejsie ako tie nase, co mame zo slovenskej ubohej tlace.


Inak vsetky nazory co su tu popisane respektujem, s niektorymi suhlasim uplne, s inymi ciastocne, s niektorymi vobec a nad zvyskom sa len pousmejem. Hold, nevzdelanost vladne svetu
*315*
vorky 10.11.11 21:48 #11538 Reagovať
a este nieco.. niektore argumenty (vid ten o OH) su ako copy+caste od istych kanadanov.. chcelo by to zapojit aj vlastnu kreativitu.. taka dobra rada *270*
Boris88 10.11.11 21:59 #11539 Reagovať
Vorky, tebe hlavne chyba nadhlad. Už len to, že najlepší Ruskí hokejisti posobia v NHL o niečo svedčí.

A mna najviac baví to, že do všetkeho pletieš nejakeho šefa marketingu CSKA a podobnych.

A ešte jednu podstatnú. To, že niekto žije v Kanade ešte neznamena, že viac rozumie hokeju. Može lepšie poznat prácu tamojších medií, to beriem, ale zapasy NHL, či KHL sledujem rovnako ako on.
greendeath 10.11.11 22:06 #11541 Reagovať
Boris88 *247* Vorky a Mozyakin vás si budem vždy pamatať z HP ako večných zástancov KHL a všetkého ruského...pozri ja nezatracujem KHL,ale chce to čas kým bude táto liga plnohodnotne akceptovaná*279*
vorky 10.11.11 23:14 #11551 Reagovať
vies preco sem pletiem toho sefa marketingu? Lebo autor cerpa informacie aj od neho.. necerpa ich z novin ako my na svk.

Ako sledujes tie zapasy KHL a NHL? Chodis kazdy tyzden na zapasy osobne do NA a Ruska? Ak ano, tak ti uprimne zavidim ale na druhej strane ti to prajem.

Autor je na kazdom zapase CSKA, mnohych dueloch co sa hraju v Moskve. Pozna sa osobne z novinarmi ruskych medii, pozna sa osobne s ludmi vo vedeni MHL, v CSKA atd atd. Ano, mozno jeho nazory o KHL nie su jedine spravne.. nema patent na spravny nazor, to nema nik. No ak sa chces s nim porovnavat, tak sa ta spytam. Mas podobne kontakty?

Suhlasim s tym, ze nie kazdy kanadan sa rozumie hokeju.. zazil som par takych pripadov *270*. No nesuhlasim s tym, ze sledujes zapasy rovnako ako on.. chodis pravidelne do NA, aby si videl zapasy nazivo?

Ak clovek zije v danom prostredi, tak ma prirodzene viac informacii, presnejsich ako ten co danu vec sleduje len cez net, ci tv. Vies, my na svk sme odkazani na media.. nemame osobny a pravidelny kontakt s NHL (ten jeden zapas za dva roky nieje kontakt). Vacsinu info, ak nie vsetky, cerpame z medii a tie prinasaju info take, ake sa im hodi. O tom je tento clanok. Osobna skusenost sa nikdy neda porovnat s informaciami z druhej ruky.

Aby to bolo lahsie pochopitelne. Co ak webhokej prisenie info ze na zapase Vlkov bolo vtedy a vtedy 5000 ludi... pricom ich tam bolo max 500. Divak na SR, specialne ten co na zapase bol, tomu neuveri.. ma osobnu skusenost, bud bol na zapase alebo pozna prostredie, tj ze slovak na junior hokej nechodi. No citatel zo zahranicia, a takych je kopa, tymto cislam uveri.. chapes o co mi ide?

NHL je pre niektorych ludi dogma, nabozenstvo a s takymito ludmi sa neda diskutovat, kedze z principu nepripustia opacny nazor.

Ja som niekedy v lete 2008, ci 2009 cital v diskusiach na svk serveroch, ze KHL do 3 rokov zanikne. Ista osoba, asi z TN, nutila tento nazor diskuterom. Je rok 2011 a KHL nielen ze nezanikla, ale dostala sa na SR. Kto je teraz za °°°°°ja ci tento nick? A takychto zaujimavych nickov, so zaujimavymi nazormi, by sa naslo viac. Najhorsi klam je sebeklam *315*
Boris88 10.11.11 23:53 #11554 Reagovať
Vorky, po prvé, to čo píšeš su uplne bludy. Trepeš o tom kto v akom prostedí žije a podobne. Ale v dnešnej dobe možem byvat aj v Australii, zapasy, štatistiky a všetko to dianie možem sledovat aj odtadial. To čím sa ty ohanaš je fakt smiešne. Myslís, že ked niekto sleduje hokej naživo, tak sa v nom vyzna viac ako ten čo ho sleduje v televizii? *270* To sa tažko, to je o inom. Človek vidí čo sa deje, nie je slepý, pozna najlepších hračov sveta a vie kde hravajú, sleduje aj tie pohyby medzi ligami. Ja mam taky pocit, že práve pre teba ja KHL naboženstvom. Ja som počuval take nazory, že KHL bude o do 3 rokov kvalitnejšia ako NHL. A pozri sa, nie ani zdaleka. KHL nema prečo zaniknut, nechapem jediny dovod prečo by mala. A to, že sa dostala na Slovensko vnimaš ako pozivum? To, že v nej hraju dajaky Huna, či Kristek (nič osobne proti nim)? Toto títo hrači maju byt konkurenciou NHL? Tak to už ano potom *215*

Stale dookola tu čerpaš media, to aj tie media hyba na lade hračmi??? To aj tie media posielaju do NHL najlepších rusov???

A prepáč, napisal si dlhy pripevok, ale stale si sa motal okolo toho istého a nepodstatného. Mna vobec nezaujimaju tie mediá. Ja vidim aky hrači kde hraju, ako sa presadzvoat tam, ako zase tam. Média spomínaš len preto, lebo už nevieš o čo ine sa maš opriet *305* Na media sa vykašli.
kapo10 10.11.11 22:08 #11542 Reagovať
clanky o khl a nhl mi niekedy prinasaju taky ten zavan novinarciny z cias komunizmu ( niezeby som tu eru nejak moc zazil ). clanok by bol uplne a totalne fajn, keby sa tiez nevyhol niektorym provokacia. napr. tej o najlepsej lige sveta ako to uz ktosi tuna spomenul, ak nie je nhl najlepsia potom je to khl alebo kto vlastne ? ..

je jasne, ze keby niektore celky z khl hraju nhl urcite by neboli iba do poctu, resp. by neboli na chvoste tabulky. ci by uz mohli konkrovat najlepsim to uz na 100% neviem, ale osobne si myslim, ze nie.

rovnako je jasne, ze su miesta, kde hokej v nhl nie je cislom jedna, ale to je predsa v kazdej lige a v kazdej krajine. aj unas posobia nehokejove mesta, pre mna je to napr. zilina. v rusku, svedsku a neviem kde by sa tiez take nasli. je to proste prirodzeny jav.

co autor clanku popisuje mi nepride ako novinka, take nazory maju mozno iba v kanade. v europe take asi nikdy ani nemali, lebo vedia co tu za chalanov plava.
vorky 10.11.11 23:27 #11553 Reagovať
pozadie clanku ma hlbsie suvislosti, kt zrejme ani nik z tu prispievajucich ludia ni netusi. Clanok nie je o tom aka liga je najlepsia (co sa aj tak tazko da urcit, ak vobec), ale to tom medialny obraz vs realita. Niekto to tu uz spominal. Nejdem tu rozpisovat celu genezu a dovody clanku, staci len spomenut ze sa jedna o pracu cloveka menom Slava Malamud - siri dost velke bludy, a neinformovani kanadania, nepoznajuci fungovanie Europy, tomu veria. Rovnako ako Slovak americkym mediam, ked popisuju NHL.
Boris88 10.11.11 23:54 #11555 Reagovať
Vorky prepáš a ty nešíriš bludy?
scotxx 10.11.11 23:59 #11556 Reagovať
celý pôvodný článok (mimochodom dosť ledabolo preložený) je typický americký bulvár (o čom svedčí aj vybratý titulok) a pravdepodobne aj zameraný na toto (amcan) publikum, preto je vlastne úplne zbytočné naň reagovať, treba to čitať so značnou mierou tolarancie a odstupu, to aká diskusia sa okolo rozprúdila len svedčí o tom, ako sa nám bulvár dostal do krvi a ako "skáčeme" po mediálnych návnadách - autor svoj cieľ evidentne dosiahol, je to macher, vie ako, aj čo, aj kedy - jeho úlohou (ako sa dávnejšie sám vyjadril) je spopularizovať khl, čo sa mu brilantne darí !

*219**219**219*
kyle-b 11.11.11 00:13 #11557 Reagovať
povedať kanaďákovi (aj keď o sebe tvrdí, že je kebečan), že píše "americký bulvár" by som sa odvážil leda na tri metere v naštartovanom aute *270**285*
scotxx 11.11.11 00:19 #11560 Reagovať
chceš snáď tvrdiť, že to je seriózny článok bez nadsádzky, provokácie, špekulácie a plný serióznych neupravených holých faktov ?

a mimochodom frankofónny kanaďan (quebečan) je rovnaký američan ako černoch z new orleans alebo mormom z utahu ... alebo ja európan ...
kyle-b 11.11.11 00:18 #11559 Reagovať
a teda originál je posielaný autorom nám a jednému ruskému servru - myslím, že máme iba dva servre práva k nemu a ja som čítal originál v angličtine *254*
scotxx 11.11.11 00:21 #11561 Reagovať
kua, tí hekeri, nič im nie je sväté *315*
kyle-b 11.11.11 00:31 #11563 Reagovať
takže - po overení

práva od autora má 24 a allhockey.ru (my dostávame texty od autora v angličtine a predpokladám, že tak ich dáva aj rusom, preklad je z originálu z angličtiny) - upozorňujem ťa celkom seriózne teraz, že pokiaľ by si mal tendenciu nás obviniť z nejakého plagiátorstva, alebo porušovania autorských práv tu alebo niekde inde, podáme na teba trestné oznámenie - pretože jedna vec je písať po diskusiách svoje názory, druhá vec je písať (naznačovať), že sme to snáď hekli, ukradli, okopírovali apod.


to, či je článok dobrý, zlý, pravdivý alebo nepravdivý - to posúdi každý čitateľ sám a každý má možnosť si urobiť na to názor - o tých názoroch bola celá diskusia

scotxx 11.11.11 00:42 #11564 Reagovať
ja nepochybujem o tom, že máte originál v aj a legálne s výhradnými právami, kde som naznačoval, ýe VY ste ho hekli ???
kyle-b 11.11.11 00:49 #11565 Reagovať
mne sa to nechce rozvádzať - vidíš snáď svoje predchádzajúce príspevky - jedna vec je, pokiaľ napadneš obsah článku - od toho tie články vznikajú, alebo aj od toho, aby sa o nich diskutovalo, iná vec je, pokiaľ napadneš redakciu z nejakého kopírovania odkiaľsi a ešte aj "ledabylého" prekladu a v narážkach na hekovanie


scotxx 11.11.11 01:00 #11566 Reagovať
ja som o tom, že VY STE HO HEKLI nič nenaznačoval ... skôr, že ho niekto hekol a a niekam zavesil v origináli okrem 24 a allhockey.ru ...

a mimo zápis - ako sa tá debata zvrtla z nhl/khl na preklad/nepreklad, hekol/nehekol - darmo je, tie média sú dnes mocná zbraň ...

dobrú noc, idem si ledabolo dať dva pivá u dobrej spoločnosti *247*
kyle-b 11.11.11 01:01 #11567 Reagovať
fajn - som rád, že sme si to snáď vyjasnili - pekný večer pri dobrom pive
vorky 11.11.11 00:25 #11562 Reagovať
nezavadzaj prosim ta ludi o tom preklade. Autor poskytol tento clanok allhockey.ru (kde je nekorektny rusky preklad) a webhokej24. Ak si tento clanok cital na HFB, tak tam je preklad z rustiny do angliny, co nie vzdy zodpoveda originalu ktorym disponuje webhokej.

Prosim ta, over si veci a az potom sud ci a ako je clanok prelozeny.
logan39 11.11.11 12:56 #11577 Reagovať
Niečo podobné som dlho nečítal, a dúfam že dlho ani nebudem ... *285*